HTML

Picuri élete

Ez az első kismamaságomról szól és csöppségem életéről méhen belül és kívül.

Utolsó kommentek

  • Kata826: Sziasztok! Szeretnék érdeklődni,kinek mi a véleménye.. Febr. 13-án jött meg,aztán kb 12 napja remélem hogy terhes vagyok.Van már egy 4,5 éves kislányom,nála még a mensi kimaradása után is éppen hogy... (2013.03.11. 13:56) Hőmérőzés, ovulációs teszt és a csoda
  • mari50: szia! szeretnék én is olvasni (2010.07.06. 17:58) Folytatás...
  • ewics30: Gyönyörű baba!!!!!! :)))))) Gratulálok,és sok boldogságot nektek! (2009.12.03. 14:13) Reflexek csecsemőkorban (második rész)
  • Mata.Nikol: Szia! Szeretnélek továbbra is olvasni titeket! Üdv:Niki mata.nikol@gmail.cm (2009.11.29. 11:41) Folytatás...
  • Krisz mami: Szia Nelly, küldök meghívót a mail címedre az új blog olvasáshoz! Üdv, Kriszti (2009.05.19. 10:09) Folytatás...
  • Utolsó 20

Fórumok

Lilypie 1st Birthday Ticker

2007.09.24. 17:36 Krisz mami

Második trimeszter (első rész)

A második trimeszter a Kismamák kézikönyve szerint 13-28.-ik hétig tart.

A terhességnek ebben a szakaszában lévő nőkhöz hasonlóan valószínűleg ragyogunk, és tele vagyunk energiával. Ami még ennél is jobb érzés, hogy folyamatosan növekvő pocakunk képében  megmutatkozik új státusunk. A kisbabánk gyorsan növekszik, és már több helyet foglal el, de a pocakunk még nem elég nagy ahhoz, hogy elnehezedettnek érezzük magunkat, vagy hogy kifárasszon minket a hordozása. Most már bármelyik nap megérezhetjük a lenyűgöző, és régóta áhított első rúgásokat is: a kisbaba ugyanis izeg-mozog bennünk.

13.hét
A rohamos növekedésnek indult, ekkor más egy őszibarack nagyságát elérő magzat feje, ahogy a szemek a fej két oldaláról az orr felé közelítenek, egyre kevésbé hasonlít egy bájos földönkívülihez. Szintén lassan a helyükre kerülnek a fülek. Noha még rengeteg időnek kell eltelnie, amíg megajándékozza a szülőket az első szóval, ezen a héten kialakulnak a hangképzéshez elengedhetetlen hangszálak. A külső nemi szerv elvileg már látható, de gyakorlatilag csak a 16-18. héten kerülhet a látótérbe az ultrahangos vizsgálaton. A belek szinte már teljes egészében átvándoroltak a köldökzsinórból a magzatba. A máj megkezdi az epe, a hasnyálmirigy pedig az inzulin elválasztását.

14.hét
Ahogy a magzat nyaka növekedésnek indul, a fej és az áll felemelkedik a mellkasról. A szemek és a fülek folytatják útjukat az őket megillető helyre. Az arc jellegzetességei és az egyedi ujjlenyomatok kezdeményei ekkor már kivehetők. Az izmok fejlődésével a baba egyre élénkebben mozog: ezek még inkább reflexesek, de a karok és a lábak mozgása kezd összehangolódni. Előfordul, hogy ezeket a mozgásokat már apró rebbenésekként éli meg az édesanya - különösen akkor, ha már nem az első gyermeket várja -, de aggodalomra akkor sincs semmi ok, ha netán észrevétlenül maradnak: a magzati mozgás első észlelése általában a 20. hét környékére esik.

15.hét
A baba bőre vékony és átlátszó, és az egész testet finom szőrzet, a lanugo borítja, amely egészen a 26. hétig növekszik. A haj és a szemöldök szőre is növekedésnek indul. A csontok egyre erősödnek, és a 15. héten már szépen megfigyelhető, ahogy a pici elkezdi szopni a hüvelykujját.

16.hét
A szemek az arc elülső részére kerültek és a baba - egyelőre csukott szemmel - elkezd pislogni. Megjelentek a szempillák, és kinőtt a szemöldök. A fülek is megérkeztek a nyak tájékáról a fej két oldalára. Az íny alatt már mind a húsz tejfog kifejlődött, és a nyelven ekkor jelennek meg az ízlelőbimbók. Miután a csontok tovább erősödnek, egyre nagyobb az esély arra, hogy az anya megérezze a magzat mozgását. A körmök már mind a kéz, mind a láb ujjain kinőttek. Ha a kicsi kevésbé szégyenlős, ezen a héten már megmutathatja a nemét az ultrahangos vizsgálaton.




13.-ik héten (2007.06.11.-én) mentem el a következő orvosi vizsgálatomra a válaszott orvosomhoz. Ez volt az a nap, amikor késett a magánrendeléséről, mert műtétje volt. Mindenki nagyon türelmesen várta a doktor úrat, attól függetlenül, hogy borzasztó meleg volt. Mikor a várakozás közel másfél órás volt, kezdtem nagyon érezni az alhasamat, attól függetlenül, hogy naponta 3x2 magnéziumot szedtem görcsoldóként. Egyre jobban éreztem, hogy keményedik a hasam, és már kellemetlen volt. Valahogy mégis kibírtam azt az időt, amíg bejutottam a dokihoz. Említettem neki, hogy erős görcseim vannak, gyorsan megvizsgált és felírt egy Pipolphen nevezetű nyugtatót, ami arra jó, hogy ellazítja a kismamit, és szó szerint kiüti jó pár órára. Tartottam egy kicsit tőle, mert a leírásában az szerepel, hogy terheseknek és szoptatós anyukáknak nem szabad szedni, az orvosok zöme mégis ezt írja fel. Úgy voltam vele, hogy hát akkor elkezdem szedni, legalább jókat fogok aludni tőle. Másnap azért még nem vettem be, mert felutaztam Pestre a munkahelyre, táppénzes papírjaim végett, és féltem, hogy ha beveszem a tablettát, akkor veszélybe sodrom magunkat a vezetésnél. Ám mire estére hazaértem, annyira rosszul éreztem magam, hogy esti fürdés után bevettem egy tablettát belőle. Negyedórával később már szunyáltam és nem is kelltem fel másnap 10-ig, körülbelül 12-13 órát aludtam. Úgy éreztem utána magam, mint akit kicseréltek, nagyszerűvolt a kedvem, és a mai napig egy tablettát sem szedtem be belőle, nem volt rá többé szükségem.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://picuri.blog.hu/api/trackback/id/tr31175725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása