HTML

Picuri élete

Ez az első kismamaságomról szól és csöppségem életéről méhen belül és kívül.

Utolsó kommentek

  • Kata826: Sziasztok! Szeretnék érdeklődni,kinek mi a véleménye.. Febr. 13-án jött meg,aztán kb 12 napja remélem hogy terhes vagyok.Van már egy 4,5 éves kislányom,nála még a mensi kimaradása után is éppen hogy... (2013.03.11. 13:56) Hőmérőzés, ovulációs teszt és a csoda
  • mari50: szia! szeretnék én is olvasni (2010.07.06. 17:58) Folytatás...
  • ewics30: Gyönyörű baba!!!!!! :)))))) Gratulálok,és sok boldogságot nektek! (2009.12.03. 14:13) Reflexek csecsemőkorban (második rész)
  • Mata.Nikol: Szia! Szeretnélek továbbra is olvasni titeket! Üdv:Niki mata.nikol@gmail.cm (2009.11.29. 11:41) Folytatás...
  • Krisz mami: Szia Nelly, küldök meghívót a mail címedre az új blog olvasáshoz! Üdv, Kriszti (2009.05.19. 10:09) Folytatás...
  • Utolsó 20

Fórumok

Lilypie 1st Birthday Ticker

2007.09.24. 17:03 Krisz mami

Névválasztás

Mikor kiderült, hogy terhes vagyok, kisbabát várunk egyből megfordult a fejemben, hogy "na vajon milyen nevet fogunk neki adni?!" Valószínűleg erre a kérdésre sok lány már gyerekkorában megtalálja a megfelelő választ, ám (mint ahogy a mi esetünkben is), a vezetéknév egyáltalán nem passzolt volna ahhoz a névhez, amit én már korábban megálmodtam.
Ezzel kapcsolatban olvastam egy vicces cikket a névválasztásról, eléggé ideillő :)  Az lesz a neve, hogy...
Fiúnevekben nem gondolkodtunk, mert tiszteletben tartottam párom kérését, hogy a babát (ha kisfiú lesz), apukája utána Lászlónak nevezzük. Semmi kivetnivalóm nem volt a névvel kapcsolatban, ám a lányneveknél én kértem elsőbbséget, szerettem volna én megtalálni a megfelelő lánynevet.
Elkezdtem bújni a net-et és valahol, valamelyik oldalon találtam egy eléggé kiterjedt utónév oldalt, amit napokig olvastam. Már szinte zsongott a fejem és közben mindegyik nekem tetsző lánynévhez hozzáadtam a vezetéknevet, megrágtam egyben, aztán továbbmentem a listában.
Egyik nap bukkantám rá Enikőre. Sokáig gondolkodtam rajta, nagyon tetszett a név, kicsit a Flinstones jutott róla az eszembe, de kellemes volt kimondani és becézgetni, és nem utolsó sorban jól illett a vezetéknévhez. Hát megbeszéltük párommal, egyből tetszett neki, és megkönnyebbültem, "nem keresek tovább, ez lesz a neve, ha kislány lesz". Már csak arra kellett rájönnünk, hogy vajon milyen nemű.


László
A László férfinév a szláv Vladislav néből fejlődött Ladiszló, Ladszló, Lacló,
László alakokon keresztül. A szlávelemeinek jelentése: hatalom és dicsőség.
Rokon név: Ulászló
Névnapok:
  • Június 27.
  • Augusztus 8.

Enikő
Az Enikő nevet Vörösmarty Mihály költőnk alkotta meg az ősi Enech névből. Enech volt a monda szerint Hunor és Magor édesanyja.
Alakváltozatok: Enőke, Enike
Névnap:
  • Szeptember 15.
A teljes bizonyosságig még sokat kellett várnunk, így itt is marad Picuri...

Szólj hozzá!

Címkék: névválasztás


A bejegyzés trackback címe:

https://picuri.blog.hu/api/trackback/id/tr74175691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása